Workshop 5: Lokale strategie

Joost Merk en Frank-Paul ter Berg zullen de workshop ‘lokale online strategie’ geven. Zij beschikken over jarenlange ervaring in de mediasector. Joost Merks is sinds 2007 mediaondernemer en oprichter van To20. Frank-Paul ter Berg vervulde sinds 1996 diverse management- en directiefuncties bij onder meer Reed Business, de Telegraaf Mediagroep en LokaalNieuws.net. Joost en Frank-Paul hebben in april 2014 samen ToLocal opgericht.

Lokaal is wat er in de buurt/gemeente van de consument gebeurt. Het gaat om lokaal en actueel nieuws op een website. Het is voor uitgevers van onder andere kranten niet eenvoudig te bepalen wat zij online gaan doen. Tijdens de workshop ‘lokale strategie’ zal op de diverse uitdagingen worden ingegaan. Belangrijke vragen die tijdens de workshop aan bod komen zijn: ‘Wat kan online voor mijn uitgeverij betekenen?’, ‘Hoe wordt je online de nummer 1?’en ‘Hoe kan je geld verdienen aan online?. Joost en Frank-Paul zullen handvaten aanreiken om helder doelstellingen te bepalen en keuzes te maken met betrekking tot techniek, positionering, organisatie (redactioneel en sales) en dergelijke.

Wat heb je eraan als je de workshop ‘lokale strategie’ gaat volgen?

Als je de workshop hebt gevolgd kan je een antwoord geven op de volgende vragen:

  1. Wat kan online voor mijn uitgeverij betekenen?
  2. Hoe wordt je online de nummer 1?
  3. Hoe kan je geld verdienen aan online?

De workshop zal worden georganiseerd met maximaal 10 deelnemers. De kosten voor deelname bedragen € 125, – per persoon, inclusief locatie en documentatie. Daarnaast is er de mogelijkheid om dit op maat voor een uitgever te organiseren. Na aanmelding zal aan de uitgever mogelijke data worden voorgesteld. 

Alle velden met een * zijn verplicht!