Workshop 4: DFP (admanagement)

Wimpe Thomas zal de workshop ‘DFP’ geven. Wimpe is vanaf het jaar 2005 werkzaam bij uitgevers met ICT als expertisegebied. De rollen, meestal gecombineerd in één opdracht, die hij daarbij heeft vervuld variëren van consultant (zowel technisch als business) en developer/analist tot projectleider en interim lijnmanagement. Hij heeft de afgelopen 10 jaar grote veranderprojecten geleid. Daarnaast heeft hij veel ervaring bij zowel B2C als B2B uitgevers opgedaan. Enkele aansprekende projecten zijn het aanpassen van het publicatieplatform bij NU.nl en het vervangen van de sites van onder andere FD.nl en RTLNieuws.nl. Wimpe is een expert in webgebaseerde programmeertalen (HTML, JavaScript, PHP, etc.) en tools (zoals Google Analytics, Dart for Publishers, Adwords/Adsense, etc.)

Programma DFP

Tijdens de workshop zullen in principe onderstaande zaken aan de orde komen. Op basis van het kennisniveau en de input van de deelnemers kunnen onderdelen worden overgeslagen/beperkt en andere punten worden toegevoegd.

  • Wat is DFP? Hoe verhoudt DFP zich tot andere tools in het online advertising landschap?
  • Uitleg van de architectuur en werking: het totaalplaatje.
  • Het managen van de inventory: wat zijn ad units, placements en targeting?
  • Het taggen (GPT) van ad units: hoe worden advertenties op mijn sites zichtbaar?
  • Het ‘trafficken’ / managen van de campagnes:
    • Hoe maak ik campagnes, ken ik deze aan adverteerders toe, deel ze op in afzonderlijke orders en line items?
    • Hoe prioteer ik campagnes ten opzichte van elkaar en hoe zie ik eenvoudig de ingeschatte hoeveelheid impressies (inventory) van een campagne?
    • Hoe voeg ik advertenties toe? Welke type advertenties kan ik toevoegen (afbeeldingen, video’s, flash en scripts) en hoe?
  • Het maken van rapportages.
  • Case study 1: Twee verschillende manieren om Google Adsense in te zetten als ‘backfill’ voor unsold posities.
  • Case study 2: Het inzetten van Real Time Bidding (RTB) of andere ‘third party’ ads.

De workshop zal worden georganiseerd met maximaal 10 deelnemers. De kosten voor deelname bedragen € 125, – per persoon, inclusief locatie en documentatie. Daarnaast is er de mogelijkheid om dit op maat voor een uitgever te organiseren. Na aanmelding zal aan de uitgever mogelijke data worden voorgesteld. 

Alle velden met een * zijn verplicht!