Workshop 2: SEO/Content allocatie

97% van de Nederlanders gebruikt Google om op internet te zoeken, als online uitgever ontkom je er dus niet meer aan:Search Engine Optimization, ofwel SEO. Het optimaliseren van de website en content om beter gevonden te worden in Google, met als resultaat meer mensen naar je website trekken en tegelijkertijd de omzet te verhogen. Er komt echter veel bij kijken om SEO succesvol toe te passen. Waar en hoe begin je? Welke stappen zijn essentieel? En hoe weet je of je succes boekt?

Hugo Welkers zal de workshop ‘SEO’ geven. Hugo, uitgever van een van de grootste online publicaties op gebied van entertainment in Nederland, die met SEO in binnen- en buitenland grote successen heeft geboekt, introduceert je tot de wereld van SEO op het gebied van content, techniek en linkbuilding. Dit zal hij doen door middel van een combinatie tussen theorie en praktijk. Hugo zal op voorhand de websites van de deelnemers scannen om de workshop zo revelant mogelijk te maken. Aan de hand van tools, tips, tricks en een concreet 5-stappenplan, kun je na afloop direct aan de slag.

Wat heb je eraan als je de workshop ‘SEO’ gaat volgen?

Als je de workshop hebt gevolgd heb je inzicht in de volgende punten:

  • Wat is SEO, hoe werkt het en waarom is het zó belangrijk?
  • Inzicht in hoe je Google Trends kunt gebruiken om meer bezoekers te trekken;
  • Schrijven van goede SEO webteksten;
  • Concrete tips, tricks en tools om succesvol SEO en post-SEO toe te (blijven) passen;
  • 5-stappenplan voor SEO;
  • Trends in 2015.

De workshop zal worden georganiseerd met maximaal 10 deelnemers. De kosten voor deelname bedragen € 125, – per persoon, inclusief locatie en documentatie. Daarnaast is er de mogelijkheid om dit op maat voor een uitgever te organiseren. Na aanmelding zal aan de uitgever mogelijke data worden voorgesteld. 

Alle velden met een * zijn verplicht!