Workshops

-

Lokale journalistiek

lokalejournalistiek-18.jpg

Via meerdere platformen kan er journalistiek worden bedreven. Essentiële vragen hierbij zijn, wat is maatschappijgerichte journalistiek, hoe zit de urgentie van het nieuws in elkaar en welk platform zet je wanneer in en wat zijn de medium-specifieke eigenschappen van ieder platform?

Meer info

SEO/Content allocatie

seocontentallocatie-17.png

Op de eigen website kan veel worden gedaan om de SEO te verbeteren. SEO is een combinatie van content, techniek en linkbuilding om beter in Google te worden gevonden, met als resultaat meer mensen naar de website te trekken en de omzet te verhogen. Maar hoe kan je de SEO precies verbeteren?

Meer info

Google Analytics

googleanalyticspng-16.png

Google Analytics is noodzakelijk om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het geeft de mogelijkheid om de reclamecampagnes en website aan te passen aan het gedrag van de bezoeker. Het is cruciaal voor de redactie, sales en transparantie richting klanten. Maar hoe moet je Google Analytics precies inrichten?

Meer info

DFP (admanagement)

dfp-19.jpg

Een goed admanagement systeem is noodzakelijk voor de juiste verwerking van lokale en nationale banners en een mogelijke koppeling met het ordersysteem. Het is per site belangrijk om een duidelijk overzicht van advertentieposities te hebben voor de inrichting van de voorraad. Maar hoe moet je het DFP precies inrichten?

Meer info

Lokale strategie

lokalestrategie-20.jpg

Het is een enorme uitdaging om zowel in print als online de nummer 1 positie in de lokale omgeving te behouden, of te verkrijgen. Het zorgt voor veel vragen. Hoe krijg ik een dominante digitale positie in een lokale markt, hoe ga ik zorgen voor kwalitatieve content, hoe zorg ik voor een rendabel verdienmodel en hoe maak ik de juiste keuze in techniek?

Meer info