NNP: WORKSHOP ONLINE VOOR SALESMANAGERS GROOT SUCCES!

Datum bericht:

Na de verschillende online trainingen voor media adviseurs, die allen zeer goed bezocht werden, was het donderdag 22 september jl. de beurt aan de salesmanagers. In deze volgeboekte workshop werd aan de deelnemers op een laagdrempelige manier uitleg gegeven over de wereld van online [...]

NNP: WORKSHOP ONLINE VOOR SALESMANAGERS GROOT SUCCES!

Na de verschillende online trainingen voor media adviseurs, die allen zeer goed bezocht werden, was het donderdag 22 september jl. de beurt aan de salesmanagers.

In deze volgeboekte workshop werd aan de deelnemers op een laagdrempelige manier uitleg gegeven over de wereld van online.

Onder de bezielende leiding van Frank Paul ter Berg, bekend van o.a. ToLocal, werden alle kansen, maar ook valkuilen uitvoerig behandeld. Ook was er volop ruimte om ervaringen met elkaar uit te wisselen en was het goed om te zien dat enkele uitgevers al hele grote stappen hebben gezet, mede ingegeven door de kennis die ze hebben opgedaan binnen de NNP. Ook gelouterde uitgevers als Dick Naafs van de Baarnsche Courant waren na afloop erg enthousiast; “door deze middag ben ik er mij weer bewust van dat ik echt stappen moet gaan zetten met online, ik heb weer veel geleerd en gehoord, waar ik nu echt wat mee ga doen”.  

“Ik vond het weer een feest van herkenning en ik ben blij om te zien dat wij met BrugMedia al echte stappen hebben gezet met online. Maar desondanks toch ook weer heel veel opgestoken qua verdienmodellen en andere ontwikkelingen. Vooral het spiegelen om te zien waar je zelf staat, maar ook simpele ideeën als een online vacature abonnement kan ik direct vertalen naar omzet kansen, aldus Johan van der Kolk van BrugMedia.

Deze groep heeft inmiddels afgesproken om over 3 a 4 maanden weer bij elkaar te komen en dan te zien wie welke stappen heeft gezet.

Frank Paul besluit met de mooie woorden: “ iedereen is maar bezig met zijn krant, wat uiteraard ook heel belangrijk is, maar de keiharde cijfers uit de branche laten verder dalende omzetten in print zien en alleen maar stijgende omzetten in online. Stel jezelf dan de vraag : “hoeveel tijd heb ik de afgelopen maanden gestoken in het opdoen van online kennis?, als dat antwoord niets of weinig is, kom dan naar deze trainingen en ga ervaren dat je gewoon moet gaan beginnen, beter laat dan nooit”

Donderdag 13 oktober is een extra workshop voor NNP-leden ingepland. Deze workshop is ook al weer volgeboekt.

 

Heeft u na het lezen van bovenstaand verslag interesse om ook zo’n workshop te volgen, laat het ons weten.

 

salestraining-tolocal-bij-nnp-100.jpg

 

Bron: NNP