6 Redenen waarom adverteren in de krant succesvol is

Datum bericht:

Het is een van de oudste en bekendste vorm van adverteren: print. Na decennia is deze vorm van adverteren nog steeds succesvol. Ondanks dat de laatste jaren online in opkomst is, zijn er genoeg redenen om juist te kiezen voor een printadvertentie of deze toe te voegen aan de mediamix [...]

6 Redenen waarom adverteren in de krant succesvol is

Het is een van de oudste en bekendste vorm van adverteren: print. Na decennia is deze vorm van adverteren nog steeds succesvol. Ondanks dat de laatste jaren online in opkomst is, zijn er genoeg redenen om juist te kiezen voor een printadvertentie of deze toe te voegen aan de mediamix. Na het lezen van dit blog heeft u meer dan genoeg reden om (ook) te kiezen voor printadvertenties.

 
1. Mensen lezen de krant wanneer zij willen en nemen de tijd

Een van de grootste voordelen van printadvertenties is dat mensen de advertentie lezen op een moment dat ze geïnteresseerd zijn in informatie. Ze nemen de tijd om een krant of tijdschrift te lezen en de advertentie bevindt zich altijd in het zicht. Uit onderzoek blijkt dat online nieuwssites maar 5 minuten worden bekeken. Bij print is dit 20 minuten of meer. Hierbij kunnen mensen niet wegklikken zoals bij internet. De printadvertentie heeft daarom ook meer waardevolle vertoningen dan bij tv, internet- of radioreclame en dit zorgt voor een hoge attentiewaarde.  

 
2. Printadvertenties zijn het betrouwbaarst

Bij een aankoopbeslissing vertrouwt de consument een printadvertentie meer dan advertenties via ieder ander medium. Het gevoel van transparantie en eerlijkheid is hier meer aanwezig dan bij bijvoorbeeld zoekmachine advertenties of online banners. Deze reden zou ik misschien wel wat hoger zetten Is belangrijke reden.. zeker in deze tijd. Is een korte, krachtige reden maar heeft veel invloed op het effect van de advertentie.

 
3. Het versterkt een campagne

Wilt u een campagne starten? Tegenwoordig zijn we geneigd om als eerst naar online te grijpen. Neem naast deze mogelijkheden, ook de printadvertentie mee. Uw doelgroep is op verschillende manieren te bereiken en een printadvertentie versterkt uw boodschap. Stel u voor: u begint met een printadvertentie, daarna zet u online mogelijkheden in en u eindigt of wisselt weer af met een printadvertentie. Zo weet u zeker dat u uw doelgroep op een optimale manier bereikt, aangezien mensen die de printadvertentie zien, deze later ook nog online zien. Daardoor versterkt het elkaar.

 
4. Lokaal bereik is groot en relatief goedkoop

Wilt u lokaal een groot bereik? Bijvoorbeeld omdat u een ondernemer bent met een brede doelgroep? In totaal lezen 8,3 miljoen mensen de huis-aan-huis-krant en leest 90% direct de dag van uitgave de krant, waarvan 86% deze meteen uitleest. De HAH-krant wordt voornamelijk gelezen voor lokaal nieuws en voor lokale informatie, welke wordt verspreid in uw eigen stad/dorp, maar ook in omliggende dorpen en kernen. Dit zorgt eenvoudig voor een groot bereik, tegen een relatief goedkope prijs.

 
5. Bijna de helft van de lezers neemt direct actie naar aanleiding van advertenties in HAH-kranten

Naast het feit dat een printadvertentie veel bekendheid oplevert, zorgt het ook zeker voor directe actie. Want wist u dat bijna de helft van de lezers direct actie onderneemt naar aanleiding van advertenties in HAH-kranten? Dit blijkt uit onderzoek van de NOM. Daarnaast worden aanbiedingen in de krant ook goed gelezen: maar liefst 70% houdt dit in de gaten en bijna de helft van de mensen maakt gebruik van coupons. Des te meer reden om voor een printadvertentie te kiezen.

 
6. Printadvertenties wekken minder irritatie op dan online

Met de traditionele media zijn we al heel wat jaren mee bekend en weten we wat er verwacht kan worden met de lay-out en indeling. Zo zijn er pagina’s met enkel advertenties en redactionele pagina’s met advertenties. Door de herkenbaarheid zorgt dit voor minder irritatie. Daarnaast, zoals staat bij de eerste reden, lezen mensen de advertentie op een moment wanneer zij willen. Bij frequentie kan het zelfs zorgen voor een verwachtingspatroon. Dit heeft een positief effect op uw bereik.

 

 

Bron: BDUmedia