knipsel-55.jpg

 

Achtergrond
De financiële dienstverlener ‘Offective’ heeft het netwerk van ToLocal ingezet om onder andere meer awareness en linkbuilding voor hun product, de CRM bedrijfssoftware, te genereren. Om dit te bewerkstelligen is ervoor gekozen om een online advertorial campagne bij diverse uitgevers in te zetten.

Het inzetten van een online advertorial heeft een aantal voordelen:

  • Hoge conversie;
  • Ruimte voor verdieping en productinformatie;
  • Staat tussen redactionele content;
  • Zorgt voor product awareness in een specifiek gebied;
  • Linkbuilding.


Aanpak & Resultaten
Offective wilde vooral mensen uit Dordrecht, Utrecht, Amersfoort, Amsterdam, Breda, Tilburg en onder andere Maastricht écht lokaal bereiken. Aan de hand hiervan heeft ToLocal een voorstel gedaan en de dekking van de online advertorial goed visueel zichtbaar gemaakt. De online advertorial werd uiteindelijk op 123 lokale nieuwssites geplaatst, met een totaal uniek bereik van 1.069.081. Voor een optimaal resultaat is de campagne voortdurend bijgestuurd en gepromoot op relevante posities. Daarnaast is ervoor gekozen om social media in te zetten, zoals Facebook en Twitter. De online advertorial stroomde na één week door naar het archief.

Door het inzetten van de advertorial campagne is er een week lang awareness gecreëerd, de advertorial is bijna 11.000 keer bekeken. Daarnaast zal de campagne een positief effect op de linkbuilding hebben.

 

ToLocal is in staat op een efficiënte en effectieve manier uw doelstelling te behalen; zowel nationaal, regionaal als lokaal. Wilt u weten wat ToLocal voor u kan betekenen, neem dan contact met ons op!