ING

ing-logo-142.jpg 

Achtergrond

ING heeft het netwerk van ToLocal ingeschakeld om mensen in 51 regio's in Nederland op de hoogte te stellen van de steunactie voor lokale stichtingen. Daarnaast is deze campagne ingezet om mensen te activeren om op één van de geselecteerde stichtingen, in hun regio, te stemmen. 

Om stichtingen hun ambities waar te kunnen laten maken, heeft ING dankzij het ING Nederland fonds (een fonds dat grote en kleine initiatieven ondersteunt) in het leven geroepen. Met de campagne "Help Nederland vooruit" zijn 260 initiatieven geselecteerd voor een donatie. De donatie, variërend tussen de € 1.000 en € 5.000, was afhankelijk van het aantal stemmen.

Om de doelstellingen van de campagne te kunnen realiseren, heeft ToLocal een oplossing aangeboden met daarin: 

  • Display campagne in de 51 regio's, op lokale nieuwswebsites;
  • Advertorials op meer dan 51 lokale nieuwswebsites;
  • Doorplaatsing van de advertorial op social media (Facebook en Twitter);
  • Doorplaatsing van de advertorial in de nieuwsbrief;
  • Doorplaatsing van de advertorial in de lokale huis-aan-huiskrant.

Aanpak

ToLocal heeft voor de ING campagne "Help Nederland vooruit", waar zowel display als advertorials voor zijn ingezet, diverse écht lokale nieuwswebsites in 51 regio's in Nederland; waaronder Amsterdam, Rotterdam, Heerenveen, Alkmaar, Maastricht en Utrecht, geselecteerd. Voor de advertorial campagne is er per regio een selectie gemaakt van 1 á 2 lokale nieuwswebsites, waar gedurende een week advertorials op zijn geplaatst. Voor een optimaal resultaat is de campagne voortdurend bijgestuurd en gepromoot op relevante posities. Tevens is de advertorial bij een aantal sites doorgeplaatst in de nieuwsbrief en/of de lokale huis-aan-huiskrant. Verder werden onder andere social media (Facebook en Twitter) ingezet om de campagne extra te ondersteunen. De online advertorial stroomde na één week door naar het archief.

ing-help-nederland-vooruit-145.jpg