Rich Media formaten

Ondestaand vind je de aanleverspecificaties voor de Rich Media formaten. De Rich Media formaten bestaan uit de Floorad en Skin. 

 

Algemene specificaties

  • Hosting van de Rich Media dient bij specialisische bedrijven, zoals Weborama of Sizmek, te zijn geregeld;
  • Rich Media uitingen dienen uiterlijk 4 werkdagen vóórdat de campagne begint aangeleverd te zijn.

 

Weborama (Adrime) Nederland  

Keizersgracht 256

1016 EV Amsterdam

T: 020-524 66 90

E: support@adrime.nl

Sizmek (Mediamind)

Suikersilo-Oost 38

1165 MS Halfweg

T: 020-683 98 57

E: support@tech53.com                          

 

Specificaties Skin

Voorbeeld: http://media.adrcdn.com/ads/Disney/3139323837/77432/preview.html

  • Iedere website is anders gebouwd en heeft hierdoor andere specificaties voor de Skin. Zowel Weborama als Sizmek spelen hierop in d.m.v. templates;
  • Het materiaal voor de Skin dient, wanneer geen gebruik wordt gemaakt van zowel Weborama als Sizmek, als formaat 1x1 of 1800x1000 te worden aangeleverd. 

 

Specificaties Floorad

Voorbeeld: http://media.adrcdn.com/ads/Lego/3138353239/76152/preview.html

  • Het materiaal voor de Floorad dient, wanneer geen gebruik wordt gemaakt van zowel Weborama als Sizmek, als formaat 1x1 of 120x90 te worden aangeleverd.

Ingeklapte versie:

  • Achtergrond breedte: 100% (scalable);
  • Breedte max. 600 pixels;
  • Hoogte: max. 90 pixels;
  • File load size: 100 kb;
  • Video: max. 2.2 MB.

Uitgeklapte versie:

  • Breedte: 600 pixels (middelste deel);
  • Hoogte: 450 pixels;
  • Bij afspelen moet het geluid standaard uit staan, dit mag alleen aan gaan door middel van een klik of mouse-over;
  • De volgende buttons dienen aanwezig te zijn: play | pause | stop |mute | unmute | replay;
  • De weg-klik | sluitknop  moet duidelijk zichtbaar zijn in de rechter bovenhoek;
  • Klapt uit bij een mouse-over met een vertraging van 0,7 seconden;
  • Klapt in bij een mouse-out;
  • Animatie max: 30 seconden;
  • Het actieve doel | landings URL dient geopend te worden in een nieuw tabblad | venster.

 

LET OP! Om te voorkomen dat andere elementen door de expandable heen vertoond worden, dienen de volgende instellingen in de expandable gezet te worden bij het aanleveren van een redirect:

  • w_mode = transparant (basisformaat) en w_mode = opaque (expandable gedeelte);
  • z-index van het basisformaat = z-index=100;
  • z-index van de layer zo hoog mogelijk (z-indez=999999999).

 

Specificaties Floorad mobile

  • Het materiaal voor de Floorad dient, wanneer geen gebruik wordt gemaakt van zowel Weborama als Sizmek, als formaat 1x1 of 120x90 te worden aangeleverd. 

Ingeklapte versie:

  • Achtergrond breedte: 100% (scalable);
  • Hoogte: 80 pixels;
  • File load size: 200 kb;
  • Video: max. 5 MB (30 seconden).

Uitgeklapte versie:

  • Grootte: fullscreen;
  • Bij afspelen moet het geluid standaard uit staan, dit mag alleen aan gaan door middel van een klik of ‘tik’;
  • De volgende buttons dienen aanwezig te zijn: play | pause | stop mute | unmute | replay;
  • De weg-klik | sluitknop  moet duidelijk zichtbaar zijn in de rechter bovenhoek;
  • Animatie max.: 30 seconden;
  • Het actieve doel | landings URL dient geopend te worden in een nieuw tabblad | venster.

 

Specificaties Floorad tablet

  • Het materiaal voor de Floorad dient, wanneer geen gebruik wordt gemaakt van zowel Weborama als Sizmek, als formaat 1x1 of 120x90 te worden aangeleverd. 

 Ingeklapte versie:

  • Achtergrond breedte: 100% (scalable);
  • Hoogte: 90 pixels;
  • File load size: 300 kb;
  • Video: max. 5 MB (30 seconden).

 Uitgeklapte versie:

  • Grootte: fullscreen;
  • Bij afspelen moet het geluid standaard uit staan, dit mag alleen aan gaan door middel van een klik of ‘tik’;
  • De volgende buttons dienen aanwezig te zijn: play | pause | stop |mute | unmute | replay;
  • De weg-klik | sluitknop  moet duidelijk zichtbaar zijn in de rechter boven hoek;
  • Animatie max.: 30 seconden;
  • Het actieve doel | landings URL dient geopend te worden in een nieuw tabblad | venster.

 

Het materiaal dient uiterlijk 4 werkdagen vóór start van de campagne per e-mail naar ons traffic e-mailadres (traffic@tolocal.nl) te worden aangeleverd.